duminică, 28 iunie 2015

Care e treaba cu vama si strawberrynet.com?

Probabil ati auzit despre site-ul strawberrynet.com. Probabil sunteti si cliente. Si eu sunt pentru ca exista foarte multe marci de make-up sau de ingrijire a pielii pe care le gasesc numai aici. Sau nu neaparat doar aici, dar era convenabil, nu plateam transport, veneau in cam doua saptamani. Ce sa mai, imi placea.
Si uite asa am ajuns cam pe la a saptea comanda :). Un produs din gama Becca - Shimmering skin perfector care e se zice unul din cei mai buni luminatori lichizi de pe piata. Cel putin, conform Lisei Eldridge si eu o cam ascult pe Lisa, sa zic drept.
Deci cum ziceam , ridicam coletul de la posta direct, fara probleme, sau chiar mi-l aducea postasul, nu plateam taxe vamale...pana deci la aceasta a saptea comanda, cand mi-a venit biletelul in posta sa ma prezint la biroul vamal din cadrul postei (martea si joia, doar atat). Cam nervoasa, recunosc, i-am zis doamnei de la vama, ca ce i-a apucat sa-mi taxeze tocmai acum comanda, dar nici dumneaei nu s-a lasat, asa ca a trebuit sa platesc TVA 24%, Valoarea pachetului n-a trecut de 150 de dolari, ca trebuia sa platesc si taxe vamale. Desi on a happy note, am aflat ca la pudra si fond de ten taxa vamala este 0.:))))
Dar practic nu e chiar asa usor sa platesti si TVA-ul asta. Intai trebuie sa fii inregistrat cu un numar EORI la vama ca sa stie onor statul ce fel de produse aduci in tara. Numarul EORI asta e practic RO+CNP-ul tau propriu si personal si il obtii inregistrandu-te pe site-ul Vamii Romane... dar nu, nu il obtii asa pentru ca practic nu te vei putea niciodata loga in aplicatia pe care "ti-o pun la dispozitie". Asa ca onor, te prezinti la un comisionar vamal, care de obicei se afla oriunde se afla un Birou vamal, si acolo contra unui mic comision (10 lei pentru o persoana fizica) o sa  fii inscris pentru un numar EORI. Care numar e eliberat a doua zi si iti vine prin e-mail.
Si gata, esti pregatit sa devii importator!
Acuma oricat m-am agitat eu sa aflu a cui  a fost mareata idee sa taxeze micile colete, netaxate pana atunci, n-am reusit. Ca m-au cam trimis dintr-o parte in alta, de la Ana la Caiafa, Alba a dat vina pe Bucuresti si Bucurestiul pe Alba si tot n-am aflat. Asta e partea rea.
Partea buna e ca strawberrynet.com iti ramburseaza TVA-ul platit la statul roman! YAY!!! Nu ca trebuie, doar ca vor,  si ca sa ramai clientul lor fidel :) Trebuie doar sa faci o poza la chitanta primita de la vama si s-o incarci in formularul de pe site de rambursare a TVA-ului cu numarul comenzii si suma pe care ai platit-o si uite-asa banii vin frumos inapoi in cont tocmai din Hong Kong! Sa traiasca!
Si oricat m-am burzuluit, pana la urma m-am linistit, ca chinezii sunt boieri nu ca Statul Roman si am ajuns la a 10-a comanda si reducerea de fidelitate de 7,5%. Happy shopping!

6 comentarii:

  1. Buna!
    Eu am platit taxele vamale la o comanda de 120 de Ron, asta dupa ce mi-au cerut factura pe care mi-au trimis-o pe email ca sa imi calculeze cat sa platesc. La 120 de Ron am platit aprox 35 de ron, la care s-a adaugat taxa Eori. Din pacate pt mine acest site este off limits acum...

    RăspundețiȘtergere
  2. Am uitat sa precizez ca StrawberryNet nu s-a sinchisit sa plateasca taxele vamale platite,asa cum se lauda! Asta dupa ce am scanat tot si am trimis imediat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna!
      Eu sunt la a paisprezecea comanda si nu s-a intamplat niciodata ca strawberrynet sa nu ramburseze TVA-ul platit in vama. Am auzit de utilizatori care au scanat inclusiv chitanta pt taxa de prezentare la oficiul postal - acei 8 lei si a fost rambursata suma. Din pacate, mi s-a intamplat si mie, sa nu primeasca poza (eu fac cu telefonul o poza la chitanta de la vama), pentru ca pur si simplu nu se incarca in formularul de pe site. Stiu asta pentru ca i-am intrebat la serviciul de clienti cstr@strawberrynet.com (sau dati reply la mailul care vi-l trimit când introduceti chitanta pe site). Eu ma tin de capul lor, daca nu dau de veste in 2 zile : ati primit, ati primit...daca n-ati primit va trimit poza atasata pe mail. Pana când imi vine un mail de genul acesta (in romana sau engleza):
      Stimate Client,

      Vă mulţumim pentru documentul trimis.

      Vă rugăm să aveţi în vedere faptul că institu?iile bancare au tendin?a de a procesa mai greu opera?iunile de returnare de fonduri decât pe cele de încasare. Suma de bani aferentă ar trebui să devină vizibilă în contul dvs. în decurs de 2-3 zile lucrătoare...

      De aceea zic ca va inteleg, si pentru mine ar fi un deal breaker sa platesc TVA 24% sau 20% cat este acum, si sa nu primesc banii inapoi. Dar pana acum chiar nu s-a intamplat si am avut comenzi maricele:). Chiar acum o sa le trimit o noua chitanta. Din cate am vazut eu, poza trebuie sa aiba o rezolutie (marime) mica, ca sa o poata urca pe site.
      Eu zic sa reincercati neaparat, banii ii puteti recupera negresit.
      Intr-adevar numarul EORI a costat 10 lei, dar a fost o taxa unica si il ai pe viata pentru orice import.
      Succes la shopping va doresc!

      Ștergere
    2. Deci revin din nou: aseara am trimis spre decontare o noua chitanta cu TVA catre ei si astazi am primit mesajul privind decontarea, deci au fost super prompti. Va rog insistati la serviciul clienti sa va returneze TVA-ul, iar daca nu se intampla o sa le scriu si eu sa fie mai operativi.

      Ștergere
  3. Am uitat sa precizez ca StrawberryNet nu s-a sinchisit sa plateasca taxele vamale platite,asa cum se lauda! Asta dupa ce am scanat tot si am trimis imediat!

    RăspundețiȘtergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere